0 sajak ayah


Jangan Lupa Tinggalkan Komentar Kalian Ya...!!!

Pelangi Pudar

Tersentak aku dari hayalan indah
Sewaktu mendengar suara kesedihan
Suara yang tidak asing dicuping telingaku
Yang meminta aku pulang kekampung halaman
Sedang aku jauh diperantauan
Demi cinta suci ibu
Aku tidak membantah walau sedetik
Kerna syurga dibawah telapak kaki ibu
Aku segera keluar dari hayalan indahku
Mempersiapkan juadah perjalanku
Menuju kekampung kelahiranku
Setibanya aku disana
Tiada lagi keriuhan seperti dulu
Hanya tagisan yang menyelubungi
Setiap lorong kecil menuju rumahku
Kelopak mata yang sebelum ini
Cetek kekurangan air
Tiba-tiba dilanda banjir air mata air
Lalu membasahi landasan pipi
Yang tandus kekeringan
Hingga membuatku lemah tidak berdaya
Bagaikan dipukul ombak pantai tanpa henti
Kerna perginya seorang insan yang sangat kusayangi
Seorang insan yang sering
Mencurahkan kasih sayangnya padaku
Dialah ayah kesayanganku
Yang selalu menyokongku
Memberi semangat kepadaku
Dan memberi segalanya buat ku
Namun semua itu hanya tinggal kenangan
Kerna ayah tidak mungkin akan kembali lagi
Aku sedih kerna ayah tidak sempat melihat kejayaanku
Namun keadaan tidak boleh merubah segalanya
Kerna Allah maha kuasa
Dan kehidupan pasti bertemu kematian
Innalillah wainnalillah hirojiun
Kumohon pada Allah
Damaikanlah ayah disana
Bersemadi dalam keimanan
Aku tahu tiada hadiah terindah buat seorang ayah
Selain anak soleh dan solehah
Aku tahu tiada hadiah terindah buat seorang ayah
Selain melihat anaknya berjaya
Dan aku juga tahu dengan doa tulus
Bisa membuat ayah sentiasa bahagia
Ayah ampunilah segala kesalahan anakmu ini
Yang sentiasa membebanimu sedari kecil
Ayah ingin sekali aku merasa pelukan mesramu
Seperti waktu dulu
Menghantarku kesekolah
Dan
Mengucup dahiku sebelum masuk bilik darjah
Terima kasih ayah ku ucapkan kepadamu
Tanpamu siapalah diri ini
Tanpamu tiadalah aku didunia ini
Tanpamu tidak mungkin kuhirup udara ini
Tanpamu tidak mungkin kulihat keagungan yang maha kuasa
Tanpamu tidak mungkin kutahu erti kasih sayang
Tanpamu tidak mungkin aku capai kejayaan
Terima kasih ku ucapkan padamu ayah
Kerna tidak jemu membesarkan diriku
Kerna tidak jemu melayan kenakalanku
Kerna tidak jemu menasihati diriku
Terima kasih ku ucapkan
Ayah aku sangat meridui dirimu
Selamat tinggal ayah
Selamat tinggal ayah
Selamat tinggal ayah
Damailah kau disana

0 komentar:

Posting Komentar